Contributors

Monday, October 24, 2011

Spordist, mida ja kuidas.

Teismelisena sai ikka vahelduva eduga mingit sporti tehtud aga kunagi pole see mind eriliselt köitnud. Nüüd aastaid hiljem ma alles avastasin enda jaoks spordi. Sporti ma olen teinud täpselt 9 kuud ja ma olen ülirahul. Ma olen nii palju arenenud ja ma olen nii rahul endaga ning sport teeb tuju heaks. Vahel olen ka kuri, kui sporti teha ei saa, see on täielik sõltuvus. Mul pole veel tekkinud olukorda, kus ma ei tahaks trenni teha. Kindlasti on neid päevi, kus peab natuke sundima aga seda on ikka väga harva.

Allikas: internet
Mida ma siis selle 9 kuuga olen ära teinud.
Sõitnud rattaga 142h ja läbinud selle ajaga 3075km
Jooksnud 34 tundi ja läbinud selle ajaga 293km
Trenažööri vändanud 26h ja 849km
Aeroobikat teinud 10 tundi, jalutanud 80km ja käinud üksikud korrad ujumas.

Jooksu distantsid on võrlemisi väikesed ja kerged. Pole kunagi jooksnud üle 10km, põlved annavad juba 7-8 kilomeetriga kenasti tunda ja pole tahtnud neid liialt piinata. Tasa ja targu, hetkel veel on olnud rattatreening esiplaanil, kui nüüd ratas kõrvalt ära kaob lähiajal siis jooksutreeningu maht kindlasti suureneb oluliselt.
Olen üritanud püsivalt treenida ca 5-6h nädalas. Rattaga kogunes neid tunde päris kenasti ja probleeme sellega ei olnud. Kui ainult joosta ja kord nädalas näiteks trenazööri vändata siis ilmselt nii kerge pole seda mahtu täis saada.

Miks ma seda teen? Puhtalt enesetunde ja enda arendamise eesmärgil. Nüüd juba hakkavad tekkima eesmärgid mille poole püüelda.

Allikas: internet
Võistlused. Kuna jooksmine on mul läinud läbi kivide ja kändude. Algusest peale on olnud väga suureks probleemiks pistmine, sellest ma pole veel päris üle saanud aga oluliselt parem kui näiteks mõned kuud tagasi. Siis polnud mul häid jalanõusi, see probleem sai lahendatud (varustusest hiljem) ja nüüd kus on juba kõik peaaegu ideaalne ei taha põlv koostööd teha. Seega ühelgi jooksuvõistlusel pole käinud. Rattavõistlustel olen käinud ja suisa 13 korda olen stardikoridoris stardipauku oodanud. Olen saanud isegi kaks karikat ja neli medalit (Tartu maratoni oma ei lähe arvesse, sest igaüks saab selle). Eks ma olen valinud ka kergemad võistlused ja võtnud asja rahulikult. Läbisin sellel aastal võistlustega 400,9km.

Mis edasi? Tahaks ennast eelkõige just jooksus arendada, kunagi on eesmärk siiski maraton ära joosta aga ma ei usu, et see veel aasta jooksul juhtuda saaks, eks paistab kuidas põlv koostööd teeb. Rattaga kavatsen kindlasti ka järgmisel aastal jätkata ja siis kindlasti parem olla kui sellel aastal. Seega trenni tuleb teha ja püsivalt.

No comments:

Post a Comment